2024 augusztus 27-ei műhelyfoglalkozásunk témája „A mesterséges intelligencia (MI) használata az oktatásban” volt. A foglalkozás célja az volt, hogy tagszervezeteink oktatói megismerkedjenek a mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepével, valamint azokkal a lehetőségekkel és kihívásokkal, amelyek a modern technológia alkalmazásával járnak az oktatásban.
A műhelyfoglalkozás első része a mesterséges intelligencia alapjainak és oktatási alkalmazásának elméleti áttekintésére fókuszált. A résztvevők megismerhették, hogyan használható az MI az oktatás különböző területein, például a személyre szabott tanulási utak kialakításában, a tanulói fejlődés nyomon követésében, illetve az oktatási folyamatok automatizálásában. Az MI nem csupán az adatfeldolgozásban és elemzésben tud segíteni, hanem a tanulók egyéni igényeihez igazodó feladatokat és visszajelzéseket is tud nyújtani. A foglalkozás második szakaszában a gyakorlati alkalmazások kerültek előtérbe. Bemutatásra kerültek olyan MI-alapú platformok és eszközök, amelyek segítik a pedagógusok munkáját. A részt vevők megbeszélték, hogyan lehet az MI-t hatékonyan beépíteni az oktatási folyamatba, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy az MI-alapú oktatás gyakorlatba történő integrálása zökkenőmentes legyen. Külön figyelmet szenteltünk az MI használatához kapcsolódó etikai kérdésekre is. A résztvevők megvitatták a mesterséges intelligencia használatával kapcsolatos aggályokat is, a technológiai eszközök túlságos dominanciájának veszélyeit, az adatvédelmi aggályokat is.
„A mesterséges intelligencia az oktatásban” címmel tartott műhelyfoglalkozást Papp András, az Európa 2000 Gimnázium igazgatója tartotta.
A programot nagy érdeklődés és figyelem kísérte tagszervezeteink oktatói részéről.
A program támogatói: